Yatan Hasta Rehberi 2019-05-16T13:55:03+03:00

Cebeci Araştırma ve Uygulama Hastanesi
Yatan Hasta Rehberi

Değerli Hastalarımız, Bu rehberdeki bilgi ve düzenlemeler, hizmet sunumumuz hakkında sizi bilgilendirmek ve hastanemizde kaldığınız süre içerisinde kaliteli hizmet alabilmeniz ve sağlığınızı tehdit edebilecek etkenleri ortadan kaldırmak için önemlidir. En kısa zamanda sağlık ve memnuniyet ile hastanemizden ayrılmanızı içtenlikle dileriz.

Hastanemiz

 Ankara Üniversitesi Cumhuriyet tarihini ve misyonunu milletiyle özdeşleştirmiş, bütünleştirmiş ve temeli Atatürk tarafından atılmış bir üniversitedir.

Cebeci Araştırma ve Uygulama Hastanesinin en belirgin özelliği geniş yeşil alanlar arasında yatay yerleşim göstermesidir. Cebeci Hastanesi yerleşkesinde Ankara Tıp Fakültesi 1945 yılında kurulmuştur. 1900’lü yılların başında askeri amaçlı inşa edilen Cebeci Hastanesi irili ufaklı 36 binada hizmet vermektedir. Başhekimlik Binası ve arkasında U biçiminde yer alan binalar 2005 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından Koruma Alanı olarak belirlenmiştir. Türkiye’nin önde gelen üçüncü basamak sağlık kuruluşlarından biri olan hastanemizde yılda yaklaşık 635.000 poliklinik hastasına ve 43.000 yatan hastaya hizmet verilmekte, 43.000 ameliyat yapılmaktadır.

Ziyaret Saatleri

Hafta içi : 18:30-19:30

Hafta Sonu : 13:30-15:30

Hastalarımızın sağlığı açısından ziyaret saatlerine uyulması gereklidir. Bu saatler dışında ziyaret yasaktır.

Ziyaret / Ziyaretçi Kuralları

– Ziyaretçilerinizin sizin için ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Ancak tüm hastalarımızın iyiliği açısından sizden aşağıdaki kurallara saygı göstermenizi istemekteyiz.

– Sizin ve hastalarımızın sağlığı ve rahatı için ziyaretçi sayısı az, ziyaret süresi kısa olmalıdır.

– Enfeksiyon riski ve psikolojik etki altında kalmamaları için 12 yaşından küçük çocukların hasta ziyaretine izin verilmemektedir.

– Enfeksiyona yatkın olan hastalarımıza (bağışıklık sistemi zayıf) hasta ziyaretinde bulunmak sakıncalıdır. Bu nedenle ziyaret önerilmemektedir.

– Sağlık durumu elverişli olmayan hastalarımız ve yoğun bakım hastalarımız için ziyaretçi kabul edilememektedir.

– Gıda maddeleri, canlı ve yapay çiçekler hastalarımızın sağlığını tehdit edebileceğinden, hastanemize kabul edilmemektedir.

– Solunum yolu enfeksiyonu geçirmekte olan yakınlarınızın ziyarete gelmemesi, sizin ve diğer hastaların sağlığı açısından uygun olacaktır.

– Yatış süreniz boyunca gelişebilecek hastane enfeksiyonlarının önlenmesinde size de görev düştüğünü unutmayınız: Siz ve/veya refakatçinizin, başka hastalara veya eşyalarına (yatak, yastık vb.) temas etmeden önce ve sonra ellerinizi yıkayınız.

Hasta Güvenliği Önlemleri

 “Hemşire tarafından izin verilmediği sürece tek başınıza yataktan kalkmayınız.”

– Hasta tanıtım bilekliklerini hastaneden ayrılana kadar çıkartmayınız.

– Yatak yüksekliğini boyunuza göre ayarlayınız ya da hemşirenizden yatak yüksekliğini ayarlamasını isteyiniz.

– Yatak kenarlarını hemşirenizin izni olmadan indirmeyiniz.

– Evden getirdiğiniz ilaçları hemşirenize teslim ediniz. Kullanılması gerekirse uygunluğu sağlandıktan sonra doktor istemine göre ilaçlarınız hemşireniz tarafından size verilecektir.

– Yiyecek, içecek, çiçek ve sigara içilmesi gibi hassas olduğumuz kurallarımıza ziyaretçilerinizin de uyumu bizim için önemlidir.

Güvenlik

– Hastanemiz kapalı devre kamera sistemiyle 24 saat izlenmektedir.

– Özel eşyalarınız kendi sorumluluğunuzdadır. Açıkta değerli eşya, çanta, para, vb. bırakmayınız. Zorunlu hallerde Başhekimlik Halkla İlişkiler Biriminde ve Kalp Merkezinde bulunan kasayı kullanabilirsiniz.

– Tek kişilik odada kalıyorsanız, odanızdan kısa süreli de ayrılsanız odanızın kilitlenmesini kat görevlilerinden talep ediniz.

– Tanımadığınız kişilerin yiyecek-içecek ikramlarını kabul etmeyiniz.

– Tanımadığınız kişilerden gelen telefonlara itibar etmeyiniz. Telefonla dışarı çağrıldığınızda odayı terk etmeyiniz.

– Şüpheli kişi veya durumları 6489 veya 6131 numaralı dahili telefonlara derhal bildiriniz.

– Personelimiz kimlik kartı takmak zorundadır. Kendini hastane personeli olarak tanıtan kişilere, kimliği yoksa itibar etmeyiniz.

– Hastanemizde yapılan işlemleriniz için vezne dışında hiçbir yere ve kişiye ücret ödemeyiniz. Tüm ödemelerinizi makbuz karşılığı yapınız.

– Odanızda ve hastane içinde sigara içmeyiniz.

– Odanızda elektrikli ısıtıcı kullanmayınız.

Yemek Hizmeti – 1

– Yemek servisleri garsonlar tarafından aşağıdaki saatlerde yapılmaktadır:

– Beslenme ve Diyet Bölümü yatan tüm hastalarımızın beslenmesinden sorumlu olarak; hastalık tanılarına uygun olarak uygun beslenme ve diyetinizi, doktorunuzun önerisi doğrultusunda planlamakta ve uygulamaktadır.

– Hastanede size verilenler dışındaki gıdaları doktorunuza ve diyet uzmanınıza danışmadan lütfen tüketmeyiniz.

– Yemeklerinizin size ulaştırılabilmesi için yemek saatlerinde odanızda bulununuz.

– Yatışınızda verilen yemek kartınız garsonlarımız tarafından okutularak yemeğiniz verilecektir.

Yemek Saatleri

Kahvaltı 06:30 – 07:30
Kuşluk* 10:00 – 10:30
Öğle Yemeği 12:00 – 13:15
İkindi* 15:00 – 15:30
Akşam Yemeği 17:45 – 18:45
Gece* 21:30 – 22:00
(*) : Özel diyet planlanan hastalar için

Yemek Hizmeti – 2

– Tetkik, ameliyat vb. nedenlerle aç kalmanız gerekiyorsa, yemek almayacaksanız yemek kartınızı cihaza okutmayınız.

– Yemekle ilgili öneri ve şikayetlerinizi 6338 ve 6304 numaralı telefonlardan Beslenme ve Diyet bölümümüze iletebilirsiniz.

– Hasta yakınlarınızın yemek hizmetinden faydalanabilmeleri için yemek kartı çıkartmaları gerekmektedir.

– Taburculuk işlemleri sırasında yemek kartlarınızı (hasta, refakatçi) aldığınız birime teslim etmeyi unutmayınız.

Temizlik Hizmeti

– Hasta odaları ve tuvaletler düzenli olarak her gün belirli saatlerde temizlenmektedir.

– Ekmek ve yemek artıklarının pencere önüne bırakılması güvercinlerin hastanenin dış cephesine yuva yapmasına, dolayısıyla hastalarımızın sağlığını riske atabilecek hijyen sorunlarına yol açabilmektedir. Lütfen ekmek ve yemek artıklarını pencere önlerine bırakmayınız, pencereden dışarıya atmayınız. Etajer ve dolaplarda yiyecek bulundurmayınız.

– Temizlikle ilgili öneri ve şikayetlerinizi İdari ve Teknik İşler Sorumlusu veya 6474 numaralı dahili telefondan Hastane Müdürlüğüne iletebilirsiniz.

Hasta Hakları

– Hastanemizden hizmet alan tüm hasta ve yakınlarının öneri ve şikayetleri bizim için önemlidir.

– Hasta Hakları Birimine görüş, öneri veya şikayetlerinizi bildirmek için:

– 7452 numaralı dahili telefonu arayarak Sosyal Hizmet Uzmanları ile görüşme yapabilirsiniz.

– hasta.haklari@medicine.ankara.edu.tr adresine elektronik posta gönderebilir veya web sayfamızdaki iletişim formunu doldurup gönderebilirsiniz. 

– Poliklinik ve klinik girişlerinde bulunan Dilek ve Temenni kutularında bulunan anket formlarını doldurabilir.

– Şikayetleriniz için yüz yüze görüşme talep edebilir,

– Hasta Hakları Birimine yapacağınız yazılı şikayetleriniz bir ay içinde değerlendirilerek sonuç size bildirilecektir.

– Size daha iyi hizmet sunabilmemiz için memnuniyetinizi ölçmeye yönelik hazırladığımız kısa anketi doldurmanızı rica ederiz.

Hasta Sorumlulukları

Genel Sorumluluk

– Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.

– Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.

– Genel hijyen kurallarına uyulmalı ve gerekli durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.

 Sosyal Güvenlik Durumu

– Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanın da bildirmelidir.

Sağlık Çalışanları Bilgilendirme

– Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri, kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili tüm bilgileri eksiksiz vermelidir.

Hastane Kurallarına Uyma

– Hastanenin kural ve uygulamalarına uymalıdır.

– Kurumlarca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.

– Sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olmalıdır.

– Hastane personeli, diğer hastalar ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.

– Kasıt ya da kusurlu kullanım sonucu sağlık kurumunun demirbaş ve sarf malzemelerine verdiği zararı karşılamakla yükümlüdür.

– Randevu tarih ve saatine uymalıdır.

Tedavi İle İlgili Önerilere Uyma

– Hasta, tedavisinden sorumlu yetkili doktor tarafından önerilen tedavi programını uygulamakla ve sağlık personelinin bakım planını yerine getirmesini kabullenmekle yükümlüdür.

– Tedavisi ve ilaçları ile ilgili önerileri dikkatle dinleme ve uygulamakla yükümlüdür.

– Hastalarımızın uygulanacak tedaviyi reddetmesi halinde doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

Yatış Süresince Bulundurmanız Gereken Eşyalar

– Pijama, gecelik, iç çamaşırı, çorap, terlik

– Diş fırçası, diş macunu, sabun, şampuan

– Havlu kağıt, tuvalet kağıdı

Hasta Tanıtım Bilekliği

– Bu uygulamanın amacı işlemlerde karışıklığı önlemek, güvenliğiniz ve doğru hizmeti aldığınızdan emin olmaktır.

– Lütfen hasta tanıtım bilekliğini taburcu olana kadar kesinlikle çıkarmayınız.

Hasta Dosyaları

– Dosyanızın hastane dışına çıkarılması hastane kurallarına aykırıdır.

– Dosyanızda ki belgelerin fotokopisini ilgili hekiminiz ile görüşerek çektirebilirsiniz.

Hastanelerimiz Arası Ulaşım

Cebeci ve İbni Sina Hastaneleri arasında personel, öğrenci ve sizler için ücretsiz olarak ulaşım sağlanmaktadır. Ulaşım saat ve güzergah bilgisi için tıklayın.

Hasta Yakınları İçin Konaklama

Şehir dışından gelen hasta yakınları Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Altındağ Belediyesi konuk evlerinde ücretsiz olarak kalabilirler. Ayrıntılı bilgi için Hasta Hakları Birimi ile 7452 numaralı dahili telefondan iletişim kurabilirsiniz.

Afet Durumunda Yapılacaklar

Hastanemizin afet planı uyarınca, afet anı için çalışanların tanımlanmış görevleri bulunmaktadır.

– Lütfen hastane görevlilerinin talimatlarına uyunuz.

– Bireysel müdahalelerde bulunmayınız.

– Yangın, deprem gibi olağan dışı durumlarda asansörleri kullanmayınız.

– Acil çıkış kapılarına ulaşmak için acil çıkış levhalarını takip ediniz.

 
Önemli Telefonlar

Başhekim 595 68 00
Hastane Müdürü 595 64 76
Hastane Müdür Yrd. 595 69 72 / 72 04 / 72 27 / 69 33
Başhemşire 595 67 89
Başhemşire Yrd. 595 64 24 / 63 72 / 72 89
Gözetmen Hemşire 595 79 32 (mesai saatleri dışında ve resmi tatillerde)
Güvenlik Amirliği 595 64 89
Başhekimlik Nöbetçi Amirliği 595 61 13 (mesai saatleri dışında ve resmi tatillerde)
Hasta Hakları Birimi 595 74 52
Berber 595 79 65

Yerleşke Planı